از کابل تا هرات و بامیان ; ادامه اعتراضات زنان مبنی بر کشتار دانش آموزان.

دو روز پس از انفجار مرگبار بر آموزشگاه کاج در منطقه هزاره نشین در غرب کابل که بیش از صد تن از دانش آموزان در آن کشته و زخمی شدند، با واکنش های گسترده ای داخلی و خارجی روبرو گردید.

امروز صدها تن از دانشجویان زن دانشگاه هرات و زنان در ولایت بامیان به جاده ها ریختند و با شعار های "نترسید،نترسید، ما همه با هم هستیم" و "نسل کشی هزاره ها را متوقف کنید" اعتراض شان را ابراز داشتند، که با شلیک هوایی و لت وکوب از سوی تالبان متفرق گردیدند.

آنان می گویند زنان افغانستان را نمی تانید حذف کنید و درس و تعلیم حق اسلامی و قانونی ما است.

معترضین زن با سر دادن  تحصیل حق ماست، خواهان بازگشایی مکتب های دخترانه شده و گفتند که هیچ کسی نمی تواند مانع تحصیل شان شود، و از هر گزینه ای ممکن برای بازگشایی درب مکتب به روی دختران و توقف کشتار هدفمند دانش آموزان استفاده خواهیم کر..


از زمان تسلط تالبان بر افغانستان، بار ها نهاد های تعلمی و تخصیلی مورد حملات هراس افگنانه قرار گرفته، که در نتیجه صدها تن از دانش آموزان دانشگاه ها کشته و زخمی شده اند، جنایتی که تالبان را نسبت به تامین امنیت مکان های تعلیمی و تحصیلی نزد مردم و جهان بی باور ساخته.

در مواردی هم بر بنیاد پیشینه ای این گروه و داشتن نیروی انتحاری در نظام شان هر از گاهی مورد انتقاد قرار گرفته، و گفته می شود امکان این وجود دارد که این حملات کار خود شان باشد برای این که دیگر دختران حاضر نشوند برای رفتن به دانشگاه و مکتب.


شماری از زنان، در اعتراض به انفجار بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل و کشته و زخمی شدن بیش از صد دانش آموز دختر به جاده ها ریختند و با سر دادن شعار ها خواهان توقف نسل کشی هزاره ها گردیدند.

Masoud Ansar

    کامنت ها

کامنت خود را بنویسید

درباره ما

آدرس 2933 41k سرک
لندن, کانادا

شماره تماس
+1 (825) 973-2079
info@theexile.tv

اخبار نامه

تویت ها معروف